Dynamiczna działalność Grupy Nowy Styl wsparta systemem Microsoft Dynamics CRM 4.0

admin, 10 listopada 2011

Wdrożenie systemu ma na celu usprawnienie obsługi klienta oraz kluczowych obszarów działalności firmy, takich jak sprzedaż i marketing 

Grupa Nowy Styl jest europejskim liderem i jednym z największych na świecie producentów krzeseł
i mebli biurowych. Firma zajmuje się również produkcją głównych komponentów – metalowych, drewnianych i z tworzyw sztucznych. Tak złożona działalność firmy oraz konieczność dostosowania się do zróżnicowanych oczekiwań klientów były jednymi z powodów implementacji systemu Microsoft Dynamics CRM 4.0.

Grupa Nowy Styl jest jednym z największych w Europie producentów krzeseł i mebli biurowych, a proces wytwarzania obejmuje produkcję wszystkich głównych komponentów: metalowych, z tworzyw sztucznych i drewnianych. Nasze produkty sprzedajemy do ponad 60 krajów na całym świecie, i nie trudno sobie wyobrazić, iż wymagania klientów na wszystkich tych rynkach są diametralnie inne. Nasz model biznesowy opiera się na sprzedaży poprzez rozbudowaną, kilkutysięczną sieć dealerów i to właśnie z myślą o nich i jak najlepszej współpracy z nimi, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics CRM – mówi Rafał Chwast, Wiceprezes Grupy Nowy Styl.

Dodatkowo firma potrzebowała narzędzia, które umożliwiłoby gromadzenie danych o klientach w jednym miejscu i łatwe zarządzanie nimi, lepszą obsługę projektów handlowych, automatyzację procesów zamówień czy też podniesienie skuteczności działań marketingowo-handlowych.

Z początku firma zdecydowała się na wdrożenie pilotażowe, które z czasem przekonało Zarząd firmy do pełnej implementacji systemu. Ostateczny wybór narzędzia po uruchomienie pierwszych funkcjonalności zajął 4 miesiące.

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu w modelu SAS. Wyjątkowym wyzwaniem stała się więc integracja Microsoft Dynamics CRM z naszym systemem ERP oraz budowanym jednocześnie portalem internetowym dla naszych partnerów biznesowych, który miał automatyzować procesy handlowe. Wdrożenie i konfiguracja przebiegły jednak sprawnie dzięki elastycznemu podejściu do prowadzenia projektu oraz zaangażowaniu zespołu wdrażającego firmy – Netwise i Bofhnet – mówi Jan Gryboś, Kierownik Technologii IT, Grupa Nowy Styl.

Wdrożony system umożliwił pracownikom firmy wgląd w szczegółowe dane o klientach, dzięki czemu mogą być spełniane ich indywidualne potrzeby. Wyposażenie systemu w funkcje raportująco-analityczne pozwala na optymalizację wszelkich działań oraz ułatwia opracowywanie odpowiednich kampanii marketingowych. Z kolei funkcjonalności do obsługi sprzedaży i ich integracja z internetowym portalem partnerskim umożliwia lepsze planowanie i ocenianie działań przedstawicieli handlowych firmy, w tym z indywidualnych wizyt u klientów.

Obecnie z systemu korzysta ponad 100 użytkowników. Liczba ta będzie nadal wzrastać ze względu na planowaną rozbudowę narzędzia o obsługę posprzedażową i procesów serwisowych.

 – Decyzja o wyborze systemu Microsoft Dynamics CRM była gruntownie przeanalizowana. Efekty jakie uzyskujemy po jego implementacji świadczą o tym, że była ona jak najbardziej słuszna. Microsoft Dynamics CRM dostarczając rzetelnych danych na temat sprzedaży i klientów wspomaga naszą działalność ułatwiając podejmowanie decyzji handlowych – podsumowuje Józef Leszczyński, Dyrektor Sprzedaży Krajowej, Grupa Nowy Styl.