CRM dla MSP

admin, 10 listopada 2011

Systemy CRM dla średnich przedsiębiorstw powinny cechować się przyzwoitą ceną, łatwością w implementacji oraz elastycznością. Z powodu dużej ilości dostawców oprogramowania dobrze jest wybrać kilku w celu dalszego spotkania. Przy wyborze dostawców powinniśmy się kierować poniższymi kryteriami, czyli tym, czy CRM:

– może być dostarczony w części, co ważne jest w przypadku, gdy z początku wybrane zostały tylko niektóre funkcje (tzw. modułowość);
– musi być zgodny z priorytetowymi potrzebami firmy (funkcjonalność systemu),
– jest dostępne cenowo, czyli czy możliwe jest indywidualne dopasowanie systemu za cenę akceptowaną przez firmę;
– czy posiadana funkcjonalność i plany rozwoju systemu są zgodne z całościową wizją przedsiębiorstwa. Również w miarę wzrostu firmy może okazać się konieczne wdrożenie dodatkowych elementów (możliwość rozbudowy).

Kolejny krok to już wdrożenie systemu.

Dobry dostawca będzie uczestniczył we wszystkich kolejnych etapach wdrożenia CRM i współtworzył system dla przedsiębiorstwa.

Duży rynek MSP w Polsce i na świecie jest coraz bardziej gotowy do zmian w organizacjach w kierunku CRM. Świadomi tego dostawcy systemów informatycznych, posiadający odpowiednią wiedzę i doświadczenie, są gotowi podjąć ryzyko związane z inwestycją w systemy CRM. Po dostarczeniu, instalacji i szkoleniu należy jeszcze rozwiązać techniczne problemy związane z wdrożeniem systemu. Często jest bowiem tak, że wraz z rozwojem przedsiębiorstwa oraz zwiększaniem funkcjonalności rozwiązań wspomagających – a tym samym wiedzy i automatyzacji – wymagania stawiane systemom wzrastają.

Zmiany, jakie wprowadzono w myśl przyjętych założeń CRM są procesem – niezbędna więc staje się współpraca z dostawcą systemów informatycznych, aby wprowadzane rozwiązania techniczne za nimi podążały.

Dla podsumowania warto zaznaczyć, że wprowadzenie CRM to więcej korzyści niż strat, mimo, że na początku jego wdrożenie może okazać się kosztowne. Ale jeżeli zwrócimy uwagę na fakt, że Customer Relationship Management ułatwia pracę pracownikom, przez co stają się bardziej efektywni, a ich kontakt z klientami przebiega szybciej i sprawniej, ponadto zyskujemy lepszy kontakt z klientem, to warto poświęcić niewiele dla wielkiego marketingowego sukcesu.

źródło: www.twoja-firma.pl