Microsoft Dynamics CRM ponownie wśród liderów „Magicznego Kwadranta” Gartnera w dziedzinie wsparcia sprzedaży

admin, 10 listopada 2011

Microsoft Dynamics CRM liderem rozwiązań w modelu on-premise, Microsoft Dynamics CRM Online wyróżniony mianem wizjonera

Firma Microsoft poinformowała, że rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM zostało uznane liderem rynku, a wersja online oprogramowania wyróżniona tytułem wizjonera w najnowszym badaniu przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą Gartner – „Magic Quadrant for Sales Force Automation” z lipca br.

System Microsoft Dynamics CRM był już plasowany w ścisłej czołówce we wcześniejszych zestawieniach Gartnera. Z uwagi na szerokie zainteresowanie klientów dotyczące wersji Dynamics CRM Online, w tym roku po raz pierwszy oddzielono Microsoft Dynamics w modelu on-premise od wersji online i przyznano tytuły w dwóch osobnych kategoriach.

Raport Gartnera wyróżnia dostawców rozwiązań na podstawie ich efektywności i kompleksowości wizji, nominując firmy w czterech kategoriach: liderzy, pretendenci, wizjonerzy i gracze niszowi. W tym roku zbadano 15 produktów, oceniając je według 9 kategorii.

Według Gartnera liderzy uplasowani w raporcie prezentują jasno określoną wizję rynkową – wskazują, jak technologia może wspomóc czołowych specjalistów ds. sprzedaży w osiąganiu celów biznesowych. Liderzy realizują tę wizję poprzez dostarczanie produktów i usług oraz akredytację swoich sukcesów biznesowych w postaci przychodów i zysków. Liderzy raportu osiągają znaczące sukcesy we wdrożeniach w Ameryce Północnej, regionie EMEA oraz Azji i Pacyfiku, czego dowodzą przeprowadzone w wielu różnych branżach wdrożenia obejmujące jednostki powyżej 500 użytkowników. Z kolei wizjonerzy wyprzedzają konkurencję w zakresie dostarczania innowacyjnych produktów lub modeli usług. Tytuł stanowi gratyfikację zdolności przewidywania zmieniających się potrzeb w zakresie sprzedaży oraz umiejętności bycia pionierem w wielu obszarach. Firmy te wywierają duży wpływ na trendy panujące na rynku SFA (ang. Sales Force Automation), przy pewnych ograniczeniach w działaniu i prezentowaniu swoich osiągnięć.

Wyróżniając Microsoft Dynamics CRM mianem lidera rynku, firma Gartner wzięła pod uwagę następujące fakty:

  • Ponad 1,7 miliona użytkowników rozwiązania na całym świecie i rosnąca liczba nowych klientów
  • Integracja z innymi aplikacjami Microsoft, takimi jak Microsoft SharePoint czy Microsoft Visual Studio, umożliwiająca klientom wykorzystanie inwestycji w zasoby .NET
  • Elastyczna architektura modelu on-premise pozwalająca firmom tworzyć własne prywatne chmury
  • Intuicyjny interfejs, kompatybilny z popularnym programem Microsoft Outlook, z możliwością tworzenia własnych, niestandardowych interfejsów użytkownika
  • Szeroka sieć partnerów wdrożeniowych, kreujących indywidualne funkcjonalności
  • Dostępność produktu w 44 językach

Wśród największych zalet Microsoft Dynamics CRM Online wymieniono natomiast:

  • Synergię wysokiego poziomu oferowanych usług, elastyczności umów oraz niewielkiego kosztu użytkowania oprogramowania
  • Interoperacyjność systemu z innymi produktami Microsoft, takimi jak SharePoint i Windows Azure
  • Model danych spójny z ofertą Microsoft Dynamics CRM on-premise
  • Możliwość korzystania z aplikacji przez przeglądarkę internetową lub program Microsoft Outlook
  • Dostępność produktu na 40 rynkach w 41 językach
  • Konfigurację oprogramowania wedle życzenia użytkownika
  • Sprawne działanie Data Centre

 – Dostarczamy naszym klientom określoną wizję przyszłości dotyczącą produktów i usług, a także wskazujemy nowe kierunki rozwoju. Ułatwia to im osiąganie założonych celów biznesowych i czerpania korzyści z inwestycji w system CRM – mówi Agnieszka Zarzycka, CRM BDM, Microsoft Dynamics, Microsoft. – Oferowany przez nas CRM, czy to w modelu on-premise czy online, wspomaga przedsiębiorstwa w zwiększaniu poziomu wydajności przy niskim całkowitym koszcie posiadania systemu – dodaje.

Raport „Gartner Magic Quadrant for Sales Force Automation” jest dostępny na stronie: http://www.gartner.com/technology/media-products/reprints/microsoft/vol14/article23/article23.html